PROGRAMA D’ACTIVITATS PEDAGÒGIQUES ENTORN DEL MAR 2015-16

2015-06-26 13:19

El Consorci el Far obre el període d’inscripcions al programa d’activitats pedagògiques Entorn del mar pel curs 2015 -16. 

Per aquest curs es posa a disposició de la comunitat educatius 12 activitats lligades a coneixement del Port de Barcelona, el món de la navegació tradicional, els paisatges marins de la nostra cosa. 

L'avaluació feta durant el curs 2014-15 de les diferents activitats educatives, ens ha portat a fer una revisió de les metodologies emprades amb l’objectiu d’ajustar les activitats a les necessitats de la comunitat educativa, és per això que les activitats pedagògiques del programa Entorn del Mar posa a disposició dels docents dels diferents nivells educatius una renovada oferta d’activitats.

Balanç del curs 2014-15

El programa d’activitats pedagògiques Entorn del mar 2014-15 ha finalitzat la seva activitat amb una participació de 443 grups escolars i 9.724 nens i nenes que han assistit a les diferents activitats d’aquest programa educatiu. Aquests números suposen un increment molt significatiu respecte el curs anterior, ja que hi ha hagut un augment del 20,6% respecte el curs anterior. Un any més els centres educatius han dipositat la seva confiança en les activitats que des del Consorci El Far es desenvolupen per poder complementar la seva activitat docent.

Els centres educatius que assisteixen a les nostres activitats són majoritàriament d’educació primària amb un 41,3% dels grups, seguit dels de secundària amb un35,6% dels grups.

Els centres educatius que escullen una de les nostres activitats ho fan bàsicament per ampliar continguts d’una forma amena en el 33,3% dels casos, mentre que 29,6% dels casos l’activitat escollida forma part essencial del que els docents estan desenvolupant a l’aula. I majoritàriament són sortides relacionades amb el coneixement del medi natural i social i ciències socials i naturals.

Quan preguntem als docents en quin moment realitzen l’activitat dins del procés d’ensenyament i aprenentatge els resultats ens porten a dos moments. Un 29,6% dels grups l’activitat serveix per establir relacions significatives entre diversos conceptes, procediments i actituds desenvolupats abans a l’aula. Mentre que un 25,9% dels casos, l’activitat forma part de la introducció d’un tema per afavorir la motivació dels alumnes, plantejar interrogants i prendre consciència dels objectius d’aprenentatge.